Strona główna
- - - - - - - - - - - - - -
> > > Przedmioty:
> > > Zdjęcia
|
Profil: Zarządzanie informacją
Blok: Wyszukiwanie, selekcjonowanie i gromadzenie informacji
Cele edukacyjne
- Przygotowanie do samodzielnego wyszukiwania informacji.
- Przygotowanie do świadomego i odpowiedzialnego odbioru
informacji rozpowszechnianych przez media.
- Przygotowanie do wykorzystania technologii informacyjnej i
komunikacyjnej w wyszukiwaniu, selekcjonowaniu i archiwizowaniu informacji, ze
szczególnym uwzględnieniem zasobów sieci lokalnych i sieci internetowej,
multimedialnych źródeł informacji oraz baz danych.
Zadania szkoły
- Zapewnienie warunków do kształtowania umiejętności
samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji.
- Zapewnienie warunków do posługiwania się technologią
informacyjną i komunikacyjną.
- Uzupełnianie bazy informatycznej zgodnie z jej rozwojem
technologicznym.
- Dostarczanie materiałów do krytycznej analizy przekazów
informacyjnych.
- Zapewnienie warunków do rozwijania wiedzy na temat
powszechnie dostępnych zasobów informacyjnych.
Treści nauczania
- Biblioteka źródłem informacji.
- Dokumenty gromadzone w bibliotekach.
- Współczesne wydawnictwa.
- Procesy informacyjno - wyszukiwawcze bibliotek (katalogi,
kartoteki, księgozbiór podręczny, bibliografie).
- Archiwa i muzea, seminaria i konferencje - niedocenione
źródła informacji.
- Mass media (prasa, radio, telewizja) - jako źródło
informacji.
- Rodzaje piśmiennictwa niebeletrystycznego.
- Zasoby informacyjne w sieciach lokalnych i rozległych.
- Analiza treści informacji pochodzących z sieci internetowej
pod kątem wyselekcjonowania informacji pożądanych.
- Analiza programów multimedialnych jako źródła informacji.
- Wyszukiwanie informacji w różnych typach baz danych.
- Archiwizacja danych.
- Analiza porównawcza wybranej informacji zaczerpniętej z
różnych źródeł.
- Kryteria przydatności zgromadzonych informacji i ich
porządkowanie z różnych punktów widzenia.
Osiągnięcia
- Korzystanie z różnych źródeł informacji: podręczników, prac
specjalistycznych oraz popularnonaukowych, piśmiennictwa
praktyczno-użytkowego, słowników i encyklopedii, norm technicznych, kart
organizacyjnych stanowisk pracy, instrukcji obsługi urządzeń, dokumentów
pozatekstowych (medialnych).
- Wyszukiwanie informacji pochodzących z różnych źródeł
tekstowych i pozatekstowych.
- Analizowanie informacji w celu ich selekcji i segregacji.
wróć
|
|